top of page

VESTAVKY URBANITY CAMPUS

Praha, Česká republika
NOVOSTAVBA
Andrea Jašková, Jakub Žák
2023

Pro firmu zabývající se realizací logistických areálů jsme vymysleli čtyři standardy interiérů - tzv. vestavků, které se do výrobních hal umisťují již jako hotový koncept. Společnost Urbanity tyto koncepty k vestavbě nabízí jako součást svého produktu. Řešili jsme tedy standardy a interiérový design pro administrativní prostory, recepci, jednací místnost a umývárny.

Styly, které bychom pro výsledné koncepty použili, jsme hledali s tím, aby mezi nimi byly co nejvýraznější rozdíly. Záměrem bylo nabídnout širokou paletu řešení a přístupů, ze kterých si klient může vybrat to, co jeho vkusu a filozofii firmy odpovídá nejvíce. Tak vznikly čtyři odlišné vizuální koncepty, s jednotnou myšlenkou komfortního a variabilního užívání.

Pracovali jsme s prvky, jimiž bychom se sami rádi obklopili a které pracovní prostředí jistým způsobem povznesou. Koncepty nesou esteticky zajímavé řešení i uživatelsky příjemné standardy současnosti. Každý má vzbuzovat určitý pocit na pozadí motivu, jímž byl daný koncept formován. Toho jsme se snažili docílit zvolenými materiály, povrchy, barvami.

Industriální koncept vychází z tmavších tónů, zejména černé a šedé, je stylem kontrastním, kombinuje eleganci a syrovost, s využitím hebkých i drsných, lesklých i matných povrchů. Používáme zde beton a betonovou stěrku v ryzí podobě na stěnách. Dále pracujeme s kovovými prvky, které jsou ponechány ve své přirozenosti v hrubém stylu - s jejich povrchem, odlesky, a také s ocelí jako materiálem, s ocelovým plátem, s přirozenou černou ocelí. Tenký černý rámeček se opakuje u kovových drátěných programů. Černá se dostává i před světlo, do kouřového skla ve svítidlech. Třetím zásadním materiálem je právě sklo, které k industriálnímu stylu rozhodně patří a celkový pohled lehce zjemňuje.

Tvarovou jednoduchost a materiální strohost používáme v minimalistickém konceptu, což je styl studenější, provázen bílou barvou. Doplňujeme jej reliéfními strukturami, texturami, užitím dlažby, podobné mramoru s jemnou žilnatinou, přírodního bílého kamene v koupelnách a bílou betonovou stěrkou na stěnách. Prostor je příjemně světlý, vzdušný, je však třeba jej velmi změkčit, aby nepůsobil nepřívětivě. Činíme tak použitím přírodního materiálu se specifickým povrchem, zejména lnu, nebo také zmnožením jednoduchých kulových lamp do shluku, vydávající teplé bílé světlo. Pro zjemnění přidáváme i rostliny v podobě zelené stěny na konceptu skládaného origami. Tento styl vyhovuje provozům, nesoucím podmínku viditelně čistých, hygienických prostor.

Oproti tomu přírodní naturální koncept je přirozeně plný jemných, teplejších tónů, přírodních barev a materiálů, tlumeného světla. Snaží se co nejvíce zabydlet prostory, vyznačuje se vlídností, útulnými oblými tvary a příjemným nádechem světlého dřeva. Zelená stěna se štíhlou vegetací zde využívá přírodního kamene jako podkladní hmoty. Pracuje se zde s dřevěnými obklady na stěnách, nebo terazzo vzorem. Režné textilní materiály a krémové barvy na závěsech, kobercích a potazích dotváří přívětivý pocit z prostoru, s velmi jemnými bronzovými prvky pro přirozený šmrnc, podobný odlesku slunce na hladině. Koncept je kontrastní k čistě užitkové strohosti průmyslových hal.

Nejvýraznější styl jsme pojmenovali jako recyklovaný koncept, kde je hlavním motivem využití recyklovaných materiálů, opětovné použití prvků jiným způsobem, než pro jaký byly původně určeny. Interiér je velmi živý, expresivní, má v sobě divokost a hravost. Vyjadřuje jej kombinace udržitelných a přírodních prvků, zejména ořechové dřevo s výraznou kresbou, hrubě neupravené vyznění materiálů, výrazné, i ornamentální vzory, žíhané materiály, tvořící jakýsi patchwork, ostřejší barvy, nejvíce pak rezavá. Na podlahách jsme se nebáli použít dlažbu s efektem metalických odlesků, podobných motorovému oleji, obklady ze starých cihel, kámen pro využití v koupelně.

bottom of page